Advertisement!!

Friday, February 24, 2012

~Operator Pengeluaran~

Assalamualaikum...

Hari ini Jumaat, 24 February 2012, 2 Rabiulakhir 1433H. Pagi yang sangat indah, nyaman sentiasa di Bumi Malaysia ini hasil kurniaan dari Yang Maha Esa - Allah Ya Rabbi!

Hari ini, rase mau cerita pasal pengalaman kerja time tunggu result SPM. Dari tajuk kat atas tuh, mesti korang da taukn saya dulu kerja ape, industri ape.hehehe..Lepas abes SPM je, memang nak cari duet poket, xmo mintak-mintak ngan mak ayah nk beli itu, nk beli ini, right?

Masa tu, pergi interview ngan member sekolah, merangkap member sekampung, merangkap member kamcing! ^_^. Sebelum isi borang tu, kak long da cakap awal2, jangan letak SPM, nnt mesti die xnk amik bekerja, sebab budak2 SPM mesti berhenti kerjanye kalo da keluar result kn?kn?

So, saya yang lurus pak bendul ni pun follow la instruction kak long tu, sebab diekn da kerja kilang lame, sejak lepas SPM lg. Time interview tu, saya cakap laa saya budak PMR jek, xsambung sekolah sebab jage adik yang bongsu tu! hahaha last2 dapat jugak kerja kilang. Member saya ni pulak, kira budak baik, cakap laa budak SPM, dan2 memang xdpt laa kerja tu..heehe

Dan, akhirnya bekerja la sebagai seorang "Operator Pengeluaran" ^_^. Basic gaji RM460.00, plus overtime dapatla sebulan tu dalam RM 800++ ingat lagi beb sebabnye 1st time dapat pegang duet bnyak! hahaha Memang enjoy laa wa cakap sama lu! Bagi kat arwah mak RM200 jek balance die apolagi! Belanja sakan laa! Tapi kena simpan la sikit untuk belanja nk pergi sambung belajar, mane tau dapat pulak sambung belajarkn pas result SPM kua nnt..hehe..

Tub tab tub tab...Pejam celik pejam celik..Dag dig dug! Okeh, sudah 5 bulan saya bekerja, macam kuli batak pun ade rase, sebabnye kilangnye kepunyaan orang Jepun, so displin memang A la, kerja pn kena berdiri. Kilang ni supply DVD & CD player, so saya buat wayering, soldering & so on. Akhirnya, result SPM da kua! Adoi takotnye! Pergi cek kt sekolah nama saya tersenarai salah seorang dari empat pelajar sekolah yang dapat sambung belajar di Matrikulasi! Waaaaaah Bestnye! Suke2 ^_^.

So, saya pun anta surat resign! reason die cakap nk sambung belajar untuk SPM! hahaha..tipu betul budak ni *_^. Akhirnye, boleh berhenti kerja yeay!

Bekerja semasa tunggu result SPM ni ade pro dan kontranye.Pronye dapat laa merasa pegang duet yang bnyak! ^_^, tak payah susahkn mak bapak nk kasi duet belanja lgkn? Kontranye pulak, bebudak lain semua sibuk nk belajar komputer la, nk amik lesen moto, keto. Tapi den ni haa sibuk nk cari duet poket! Akibatnye time kt Matrikulasi, terkial-kial cari huruf A kt mane, Z kt mane nk taip dalam Word. hahahaha..memang sengal jek time tu, malu beb!

Tapi alhamdulilah, dengan duet xseberapa tu la saya dapat sambung belajar kt Matrikulasi! Rase bangge sangat beb!

End of Story!

Regards, 
Herlinda Hamzah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...