Advertisement!!

Tuesday, May 15, 2012

~Wajah Kesayangan Hamba - Part II~

Assalamualaikum...

Hello Guys! How's your day yesterday and today? Is't good? Hopefully be gooOOOd ya ^_^

Ok! Let's continue with part two:

Sedih jugaklah tak dapat sambung belajar -_-. Dekat sekolah, bebudak yang dapat sambung belajar ke Matrikulasi ade 4 orang je termasuklah aku. 2 orang ke KMKN (Kolej Mara Kuala Nerang) dan lagi 2 orang aliran sains ke Kolej Matrikulasi Londang, Melaka kalo tak silaplah. Sedih beb! 

Emm..selang seminggu macam tu, mak member aku yang dapat pi KMKN tu suruh ayah dan aku pergi kat sekolah sebab Pengetua sekolah nak jumpa! Adeh! Cuak gile aku! Sesampai je kat sane, Pengetua Puan...(alamak! serius tak ingat da namo die hahaha!) discus2, bincang2, borak2 ngan ayah suruh aku pergi sambung belajar jugak dekat kolej tu..Pengetua tu nak tolong discus dengan pihak pengurusan KMKN supaya tolong masukkan name aku dalam 2nd batch name lists ke sane..Adoi! Bestnye aku jadi orang penting time tu hahaha! (Baget ko bagus sangat ke? Setakat dapat 2 A SPM, apo kelas ko?..hehehe)

Balik dari jumpe pengetua tu, aku senyap sesenyap gile...Biar ayah ngan mak discus pasal mende ni. Last2 mak setuju jugak aku pergi sambung belajar. Siap gadoh2 jugak laa dieorang..Emm, ape2 pun time kasih mak!

YeeeEEEsss!! Dapat gak aku pergi ke Kedah, sambung belajar je tau.

Da siap packing2 baju, bantal busuk aku, semua sekali..Cik...(alamak! memang kelemahan aku nak ingat name2 orang, kalo xcaye tanye laa sape2 yang pernah kawan ngan aku, tapi muke orang aku memang tak pernah silap kenal! Haaa! Hebat tak aku? ^_~)...Ok2, sambung2...

Siti Aishah (member yg dapat pergi KMKN). Ayah die, mak die, ayah aku, mak aku dan aku. Lima orang ni mengharungi perjalanan selama 6 7 jam jugak nak sampai ke Kuala Nerang tuh! Sepanjang2 jalan tu, arwah mak tak henti2 nangis, tak henti2 pegang tangan aku, tak henti2 peluk aku..Memang aku pun sedih jugak..First time beb nak berpisah, jauh lak tuh! Kena pulak tengah2 highway, tayar kereta Ayah Aishah meletop! Emm..sian ayah ngan ayah Aishah tukarkan tayar, gelap2 nak Maghrib da time tu..

"...Inda selalu tepon mak tau, jage diri elok2 kat sini..." Itu ayat yang arwah mak pesan kat aku. Memang aku nangis gile2. Tak kire da budak laki ke budak perempuan yang same blok ngan aku tengok aku nangis macam budak kecik..

Seminggu aku kat sane, tiap2 hari aku call arwah mak..luahkan rase rindu..luahkan rase sayang pada orang yang aku sangat sayang..sangat2 -_-. Time basuh baju dalam bilik air sorang2, nangis2 teringat kat arwah mak. Sebulan lepas tu, aku da boleh terima kehidupan di sana, sebab aku pikir semua budak pun duduk jauh dari keluarga masing2kan? Arwah mak pun pesan, tak payah laa call hari2, nanti duet belanja pun tinggal sikit..hehee.

Okeh, bermula laa kehidupan aku sebagai pelajar setelah hampir 5 bulan lebih aku bekerja sebagai minah kilang!

Ape2 pun aku rase happy sangat2 sebabnye pada setiap semester aku dapat pointer hampir 3.80.
Orang yang kurang senang macam aku pun boleh berjaya sama macam orang yang berada keluarganya jika kita berusaha bersungguh-sungguh kalau nak merubah masa depan, right?

Lepas habis pengajian selama setahun di KMKN, aku dapat pulak sambung belajar di peringkat Ijazah di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dalam bidang Perakaunan. Alhamdulilah..Syukur sangat2..


Okeh laa, sampai disini coretanku untuk part ini. Adakah akan ada kesinambungannya? Kita nantikan ya..hahaha!

Regards,
Herlinda. Hamzah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...